W dzisiejszych czasach coraz częściej słyszy się o konieczności dbania o środowisko naturalne. Jako harcerki, czyli osoby naturalnie w sprawę zaangażowane postanowiłyśmy zgłębić to zagadnienie. Na naszym blogu co jakiś czas publikowane będą rozważania na tematy ekologiczne, zarówno dotyczące problemów globalnych, jak i miejscowych - krakowskich, bo stąd właśnie jest nasza 5 Krakowska Drużyna Wędrowniczek Virga. Serdecznie zapraszamy wszystkich do lektury. Mamy nadzieję, że nasze artykuły staną się dla Was inspiracją do wypełniania szóstego punktu prawa harcerskiego, które przecież jest tak uniwersalne dla każdego człowieka.
„Harcerz miłuje przyrodę i stara się ją poznawać.”

Więcej o nas dowiesz się z naszej strony internetowej.


sobota, 5 kwietnia 2014

No to zaczynamy

Hej,

Dzisiaj jest ważny dzień, mianowicie harcerki zaczną promować bycie "eko" w Internecie. Co sobotę będą pojawiać się informacje odnośnie ekologii. Mamy nadzieje, że uda wam się zaglądać do nas co jakiś czas i wprowadzać nasze rady w swoim otoczeniu.

Kiedy byłam jeszcze w SP, miałam zamiłowanie do segregacji odpadów. Stopniowo zaczęłam wprowadzać to w życie. Kazałam rodzicom dzielić śmieci na plastiki, papiery i normalne. Potem doszły szklane rzeczy. W gimnazjum zaczęłam zbierać korki i oddawać je do szkoły. W ostatnie dwie klasy gimnazjum mój dom wyglądał jak pobojowisko. Sprzedawałam: papier, plastik, szkło białe, szkoło kolorowe i puszki. Zbierałam zakrętki i zużyte baterie. Nawet co kilka tygodni chodziłam ze znajomymi w teren z workami i starałam się sprzątać śmieci. To było moje małe hobby oczyścić ten świat, tak, aby był lepszy. Teraz obecnie segreguje śmieci z podziałem na te przetwarzane, zielone, normalne, remontowe i wielkogabarytowe.

Mam nadzieje, że to tylko zapowiedź, ale już za tydzień będą coraz nowsze i aktualne tematy :) Tym czasem znikam i do zobaczenia w następną sobotę :)

Kornelia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz